نشاط جهانداری

دوشنبه 3 خرداد 1400
2:05
اصغر

نشاط جهانداری (زاده ۳۰ آبان ماه ۱۳۶۸ در تهران) خلبان هواپیمای مسافربری اهل ایران است. او جوان‌ترین و تنها خلبان زن ایرانی است که در سن ۲۸ سالگی توانست به درجه کاپیتانی هواپیمای مک دانل داگلاس ام دی ۸۰ برسد. وی همچنین توانست برای نخستین بار در صنعت هواپیمایی ایران، کاپیتانی و هدایت هواپیما با دو خلبان زن را به عهده بگیرد. این امر تا حدی اهمیت داشت که‌ خبرگزاری‌ها به انتشار این خبر پرداختند .

نشاط جهانداری جوانترین کاپیتان زن اهل ایران اولین و تنها کاپیتان خانم ام دی هشتاد در ایران، متولد یکم آذر ماه هزار و سیصد و شصت و هشت می‌باشد؛ که پس از انجام اولین پرواز مستقل و دریافت نشان کاپیتانی به شهرت رسید. معاون رئیس‌جمهور معصومه ابتکار در سخنرانی خود به کاپیتان شدن نشاط جهانداری واکنش نشان داد. موضوعی که «معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، به آن اشاره کرد و دربارهٔ خبر مسرت بخش دریافت عنوان کاپیتانی به بانوی ایرانی گفت: اینکه زنان در رشته‌های مختلف پیشرفت می‌کنند و به مراتب عالی می‌رسند، نخست از توانمندی و استعداد زن ایرانی حکایت دارد و سپس نشان می‌دهد هیچ عاملی نمی‌تواند مانع حضور او شود. همسر وی فربد شاه پسندی نیز کاپیتان هواپیمای مسافربری در شرکت زاگرس می‌باشد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه دریافت نشان کاپیتانی خانم نشاط جهانداری هم از همان موارد و اتفاق‌های خوب و الگوسازی است، خاطرنشان کرد: گرفتار کلیشه‌های ذهنی هستیم مبنی بر اینکه زنان اگر قرار است شاغل باشند باید خود را محدود به حوزه‌های سنتی درون خانگی کنند و انتشار این گونه اخبار، می‌تواند بسیاری کلیشه‌های ذهنی را تغییر دهد. خبر اعطای درجه کاپیتانی به «نشاط جهانداری» که به تازگی مفتخر به دریافت امتیاز رتبه چهار شده و به عنوان دومین بانوی کاپیتان ایرانی، نخستین پرواز مستقل خود را انجام داده‌است، انگشت حیرت و لبخند رضایت بر لبان عموم مردم نشانده‌است.

موج دیگر شهرت او پس از اینکه در یک اتفاق تاریخی برای نخستین بار در صنعت هواپیمایی ایران، کاپیتانی هدایت هواپیما با دو خلبان زن را به عهده داشت، شکل گرفت.



[ بازدید : 140 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نورگرام است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]